Alla inlägg den 10 januari 2012

Av jessans-vardag - 10 januari 2012 14:26

Ja då var första skoldagen över denna vårtermin. Yngst sov inte alls inatt så nu är hon ganska spak, näst yngst kom upp utan problem. Så det vart en stressfri morgon det är inte vanligt här hemma då tjejerna är otroligt svårväckta normalt. När tjejerna åkt så blev det ett pass på gymmet. Trodde inte maken skulle förlja med då han tränar 1 å vilar 1 normalt, men han tränar inte själv den fåntratten. Jaja vilket som så har jag nu gjort 2 pass så i morgon blir det vila.  I morgon fyller näst äldst hela 19 år, oj vart tar åren vägen? Hon flyttade hemmifrån för snart 1,5 årsen, liten blir stor . Hon hade bråttomt till världen den flickan, från det jag var i 4 månaden så hade jag värkar så jag åkte in och ut men lyckades få henne att stanna i magen och hon  kom bara ca 1 månad tidigt. Hade datum 4 februari men hon ville inte stanna så länge. Dessutom så skulle hon naturligvis också vara tvärtemot så hon skulle minnsan ut felvänd . Jag hade bett om att få snitt men det hann vi inte med. Jag vaknade 5 på morron och 6:32 är hon född. När vattnet gick så lyckades den lilla busen trycka ut en fot så hon kom ut i splitt, maken satt som förstenad och det ända jag hörde va hon är död hon är död. Men det va hon ju inte, dock hade hon suttit stasad så ena benet och rumpan var illlila. Sen så fick man ju en chock när man kom in på förlossningen, ingen hade talat om att det skulle vara operationspersonal med och läkare mm. Men ingen var väl förberedd på att hon skulle komma då och så fort. Dock så tog dom henne direkt när hon kom till världen för hon hade svårt att andas, men vi fick tillbaka henne i en kuvös. Den lilla tösen vägde 2890 och var 49 lång.  Så hon är minst av mina 4 döttrar vilket inte är så konstigt då hon vägrade stanna kvar tiden ut. Idag är hon en ungvuxen som klarar allt, stark som sina systrar men har en järnvilja och är envis som synden...dethar hon inte fått av mig för jag har mitt kvar*ler* Nåt som jag tycker är konstigt, alla mina barn är född när man ska sova, men jag vaknar alltid  alldeles innan deras fördelse tid, det slår aldrig fel. Är det bara jag eller ?  Nej nu ska jag inte bli så långrandig så jag tar en kopp kaffe istället och jagar häxor på fb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards