Alla inlägg den 2 januari 2012

Av jessans-vardag - 2 januari 2012 10:12

Ja så är det nu. Andra natten irad som den yngsta inte sover, eller sover hon har kanske sovit 1 timme. Jag har kollat in till henne då och då under natten vilket gjort att jag är totalt död.Varje gång jag kikade in så sa hon  nej jag sover inte för jag kan inte. När maken kom hem från jobbet frågade jag honom om hon sov, han tassade dit och titta in. Japp det gör hon fick jag till svar. Kanon tänkte jag och klev upp, skulle ut med hunden och sen smita  iväg och träna. Kom ut i hallen och då hör jag, mamma jag lurade pappa*suck* Hon sov ju inte alls!!! Så hon klev upp för klockan va ju halv sju som hon sa. Gaaaa. Så träningen fick jag skita i men har gjort lite övningar hemma iaf. Hunden och jag har halkat på promenad dock blev det bara 30 minuter men bättre än inget.  Inser att vi nog haft för lätt dom 2 sista månaderna så nu får vi igen för att vi börjat slappna av. Fan att det ska vara så svårt. Sen att få henne att göra saker är inte lätt, för det hon vill göra är hon för gammal för. Hon vill ju åka till lekland och göra sånna saker men har åldern emot sig då. Hon är inte så gammal som det står på papperet i huvudet ju, det är nåt man inte kan få samhället att förstå. Hon är kanske 6-7 år högst i det avseendet. Jag ska ut och börja jobba inatt så det blir intressant och se vad mitt huvud säger i morgon, jag är den som är vaken på förmiddan i morgon så maken kan ta första sovskiftet. Sova lite är inte problemet utan det är den ständiga oron som finns  där och gnager på ens inre.  Nu är det ju så att vi inte oroar oss lika mycke, ibland tycker jag att det känns svårt. För han ser inte alltid vad som händer när dessa perioder kommer, varför? Jo för HAN sover. Ja jag är nog lite less just nu och det får jag vara så det så.  Om nån som läser detta vet nånstans där dessa underbara kaosbarn kan få lite aktivitet på deras villkor i gävle så hör av er är ni snälla.

Snart ska jag försöka få min yngsta att hjälpa mig att göra pannkaka till lunch (hennes önskan när vi gjorde matsedel) och hoppas hon vill. Hon är just nu  klistrad vid datorn där hon spelar nåt spel och lyssnar på emil i lönneberga. Nä mer kaffe nu så man orkar en stund till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards