Alla inlägg under april 2012

Av jessans-vardag - 30 april 2012 20:57

Näst yngst fick jag upp halv fem till slut, det tog bara 8,5 timmar idag att få henne ur sängen. Lider med henne för hon vill ju inte må sådär. Middagen och efterätten är uppätna för ett bra tag sedan. Som vanligt så åt näst yngst på sitt rum framför datorn, yngst framför tvn och jag och maken i köket vid bordet. Så ser det alltid ut när vi äter här hemma. Maken slutade tidigt och körde till affären så vi kunde köpa det som fattades. Jag , yngst och maken tittade på thunder cats, ååå va det var kul att se. Tittade på det när dom äldsta var små, å ja jag var väl en sisådär 19 år då, kommer ihåg mycke av den serien. Snorf är ju bara så himla go och klantig*S* Nu sitter tjejerna i vardagsrummet och spelar på xboxen, maken ligger och surfar på sin mobil i sängen, jag har tagit reda på disken och så. Snart ska jag ut med vår skotträdda vovve en sista sväng, sen får vi se om jag får yngst i säng för jag är helt slut. Man tänker inte på allt man gör på rutin har jag märkt, men när man tittar på dagen så inser man att man gjort så mycke mer än man trott. I morgon kommer maken vara ett slakt då han hade ont i skallen när han kom hem och han gjorde ju inte saken bättre genom att äta söt choklad, det brukar 99 gånger av 100 betyda migrän och det vet han, förstår inte att han gång på gång gör samma tabbe? Nån som kan förklara det för mig, jag menar om man vet att man blir liggandes med migrän pga choklad då äter man väl det inte, eller???

Nej nu ut med stackars vovven innan operation läggdax börjar.

Av jessans-vardag - 30 april 2012 13:11

Sitter och funderar lite. Kommer jag och familjen alltid vara såhär ensamma? Vi har grannen som vet hur det är att ha barn med särskillda behov, men sen är det stopp. Dom vi umgicks med förr har försvunnit, delvis vårt eget fel men även så har vi fått välja bort en del då dom inte alls förstår vår situation. Jag önskade att vi fick kontakt med andra familjer som vet hur det är att leva med barn som har funtionshinder. För visst finns det massor av familjer som vet hur det är.  Ibland känner jag mig oerhört ensam men inser att jag inte är det , jag har ju familjen. Men att kanske tex grilla och ha trevligt , sånt finns inte längre. När barnen var små gick det ann men när dom blev äldre så försvann också acceptansens för att saker kunde bli knasiga och ibland även bråkiga.  Vill kunna känna mig avslappnad och känna att vår familj inte är ett hinder för dom vi ev umgås med. Men nog med funderinga, ska väl fortsätta med att försöka få upp näst yngst som inte alls vill vara med idag. Sen måste snabeldraken få lite mat och så ska jag väl se på en film med yngst när hon plockat undan på sitt rum.

Av jessans-vardag - 30 april 2012 12:13

Ja det är ju valborgsmässoafton idag, många firar och festar. Visst vi ska äta lite gott och mysa men nå fest och sånt blir det inte. Jag tror faktiskt aldrig att vi har varit på fest sen vi fick barn, nu menar jag ju inte tjejmiddagarna jag va på förr utan riktig fest. Ingen kase ska vi gå på iår, yngst vill inte precis som förra året. Inget jag saknar för man frös som bara den för att barnen skulle få se på elden. Dessutom firas inte valborg speciellt heller, visst man tänder kase och sen super folk , det är inte riktigt det som är valborg. Fast i år är det ändå lite annorlunda, för det blir jag , maken och småtjejerna, näst äldst med sambo vet jag inte, äldst ska på fest. Så ja det blir en stilla afton.  Näst yngst mår inte bra och är himla trött idag, får henne inte ur sängen, jag har hållt på sen straxt efter åtta i morse men det går trögt. Yngst vägrar klä på sig så hon springer runt i t-shirt och ett påslakan som hon virat runt sig, jaja världen går inte under för det. Har precis satt in en potatisgratäng som vi ska äta ikväll till lite kalkongordonblue eller hur d nu stavas*S*. Tycker potatisgratängen blir godast om den får stå i ugnen länge på lite lägre tempratur och jag är ju som sagt hemma nästan jämnt, korta korta turer ut med vovven om maken inte är hemma, eller en supersnabbis till affären och tillbaka. Ja så ser livet ut i familjen just nu. Pratade med BuP läkaren idag, han är helt underbar, han har nu fixat intyget till fk plus 2 kopior så att jag kan ge ett till ass.företaget som kommer på torsdag. Jag skall leta reda på alla intyg mm som jag ska försöka fixa kopior på också, dom ska ass.företaget också ha för att kunna hjälpa oss. Nej nu ska jag ta en snabbis prommis med hunden så hon slipper gå med benen i kors, ska bara dricka upp kaffet först. Ha en trevlig valborg och var rädd om varann.

Av jessans-vardag - 30 april 2012 10:36

I lördags så var jag iväg en liten kort sväng till gästrikekatthem för att hjälpa goa Helena. Sen så var jag och maken iväg en supernsabbis och knäppte kort på Litha (vovven). Näst yngst kom upp vid lunch och ville följa med på den lilla marknaden vid nybo. Å vad det värmde i mitt mamma hjärta då. Jag , maken och näst yngst tog vovven med oss och gick dit. Det var lääänge sedan hon ville gå utanför  dörren frivilligt.  Vi tittade snabbt igenom den lilla lilla marknaden, hade sån tur att söta Bibbibus satt där och sålde sina vackra smycken, hon tog hand om vovven så vi kunde gå in och fika. Jag var på små rosa moln pga denna  händelse ( nu finns det nog dom som tycker att det där var väl inget. JO det betydde massor då vår dotter har fruktansvärt svårt att vara utanför hemmets väggar)  Sen när vi kom hem så var näst yngst helt trött av den händelsen, hon sov en stund men inte så länge. Jag fick rycka in akut och jobba på katthemmet, det gick ju eftersom maken var ledig och hemma. Söndagen hände inte så mycket, yngst tog sin äldsta syster och drog iväg på köpis ett tag. Näst yngst blev kvar i sängen ända till kvällen, stackars älskade barn. Jag önskade allt det jobbiga bara kunde försvinna. Yngst och äldsta dottern följde med till katthemmet för att jobba på kvällen, maken var hemma med näst yngst. Det var våran helg det.

Av jessans-vardag - 27 april 2012 18:30

Yngst fick pengar ,örhängen och halsband och var hur nöjd som helst. Kvällen flöt på bra, men yngst ville INTE lägga sig, maken lyckades få henne i säng innan han åkte till jobbet, hans sista nattpass. Näst yngst tog nio timmar att väcka igår, jag började väcka henne halv sju men hon kom inte ur sngen förens vid halv fyra på eftermiddan. Det i sig resulterade i att hon var seg och kom isäng vid 2 på natten*suck* Hon verkar lite lättare i sinnet igår och idag. Idag tog det lika många timmar att få upp. Yngst va med på badtimmen på skolan idag, det var nog före jul hon var med på den sist. Sen har jag taigt kontakt med frösunda angående assistans till barnen. Kommunen vägrar hjälpa oss, men frösunda ska hjälpa oss att få till assistans timmar, tanken är att jag ska vara deras assisten. Så nu håller vi tummarna att detta går vägen då blir allt som det ska. Har varit till hab idag också med näst yngst, det var läkarundersökning gällande intyg för vård av anhörig

Från det ena till det andra, mina unika barn är lik andra barn när det gäller mat i mångt och mycket. Yngst äter inget som är ihop blandat alltså inte grytor mm och idag till middag gjorde jag krämig korvgryta, det är bara ytterst få igredienser, korv, lök,grädde,mjukost,senap,chilisås och timjan, men det var för mycket så hon åt bara ris. Näst yngst har bestämt sig för att inte äta korv så det var bara jag och maken som åt. Ikväll är vi alla hemma och jag ska bara slappa heeeela kvällen. I morgon är det en del att göra både här och där.

Av jessans-vardag - 26 april 2012 10:33

Ja idag är det yngsts födelsedag och hon fyller hela 12 år, oj vad tiden går nu har jag inga småbarn alls ju. Hon fick kladdkakemuffins och varm choklad till frukost (ja jag vet inte nyttigt men hon fyller år) Sin present från oss blev 500kr som hon ska spara för att sedan kunna köpa en kamera. Det är inte lätt att köpa nåt åt henne då hon är unik i sitt sätt. Hon var så söt i morse när hon sa, mamma vet du att jag är född en minut över fem på morgonen*S* Ja lilla gumman det vet jag, jag var ju med.Visst ja det var du ju*skrattade så hjärtligt* Helt underbart tyckte jag.

Sen har hon svårt att få ihop detta att en rosa kanin (tror den e rosa) och  en blå katt  kan få en grön  fisk och  en orange knapp till barn. Ja lilla gumman du är inte ensam om att fundera hur det kan bli så*S* Nej nu tillbaka till mitt bakande. På återseende

Av jessans-vardag - 25 april 2012 22:25

Idag har det varit en hel del göra . Båda barnen va uppe före 7 vilket var lysande. När yngst gått till skolan tog jag och näst yngst vovven på en prommis sen gick vi till mormor , där va Kim ( min yngsta bror) och hans yngsta dotter. Vi var där ca 1,5 timme innan vi gick hem. Sen har barnen varit med och handlat och det gick bra, hejade på en vän till mamma å pappa, hon va och handlade med 2 av sina barn, ena dottern hade jordens snyggaste stövlar , vill också ha sånna. Yngst tyckte hennes gröna hår va det snyggaste hon sett, å ja det va skitsnyggt. både yngst och näst yngst har bakat lite på kvällen. Jag och maken var och köpte lite fiskar till akvariumet, det blev 3 ancistrus ,2 gurami  och 4 scalare, köpte även 3 nya växter och en stor korall. det börjar ta sig i akvariumet nu*S* Mitt knä har helt sagt upp sig nu, det sjuka är att när jag vaknar efter mina timmar med sömn så har jag inte så fruktansvärt ont, men ju mer jag använder benet ju ondare får jag , så på kvällen har jag så förbannat ont så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Så jag ska väl ta och ringa för att få en läkartid, vet att knät är felställt så jag behöver få hjälp att lägga tillbaka det helt.  Nu ska jag och näst yngst göra oss klara, sen titta på djurpoliserna på animalplanet. Sen blir det sängen för i morgon fyller yngst 12 år, liten blir stor.

Av jessans-vardag - 24 april 2012 21:01

Dagen har flytit på bra, näst yngst var oerhört trött idag, det tog 3 timmar att få upp henne.  Yngst har enbart suttit vid datorn sen hon kom hem från skolan. Jag harnu lyckats tvätta ikapp all tvätt och gjort matsedel för 1 vecka framåt det var hemma saker. Jag var på ett zumba fitnesspass nu ikväll, gudars så skönt det var, fick ju grymma knäproblem efter 3 pass förra veckan men valde bort det som kunde skada knäna . Nu sitter jag nyduschad med en kopp kaffe och bara njuter av lugnet. Katterna har dock spunk men det är kväll så då är det lektajm. Ska ta vovven på en sista runda snart sen titta på propperty ledder kl 22 på nian. Älskar titta på program som ärom att köpa hus eller renovera hus. Man kan drömma sig bort då, ett program jag älskar är grand designe, där gör dom det omöjliga möjligt. Drömmen är ett enplans hus eller möjligen ett hus med öppen övervåning så man ser upp nerifrå och det får gärna ligga avsides med massor av natur utanför. Drömma måste man gör annars blir man tokig*S* Tänk lyckan att vara självförsörjande* drömmer mig bort*. Nä nu ut med vovven sen titta lite på tv innan sängen.Måste vara pigg för i morgon händer massor och så ska det bakas för på torsdag fyller yngst 12 år.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards