Direktlänk till inlägg 19 december 2011

Så har äntligen hon köpt det som behövdes

Av jessans-vardag - 19 december 2011 23:52

Ja så kan man säga, idag har jag fått näst yngst att köpa både skor och en jacka, det ni! Hennes skor var det hål i vilket medför att hon blir blöt om fötterna, sen så har hon ingen jacka alls, då blir det kallt. Nu är det ju så att dom 2 fröknarna som bor kvar hemma är lite speciella då. Dock har minstingen blivit bättre när det gäller kläder. Och ja det blev väldigt dyrt, men vad gör man inte för sina barn och dessutom så köper hon väldigt väldigt sällan nå kläder. Maken handlade mat medans jag sprang runt med näst yngst, det tog tid men det var det värt. Hon var ganska nöjd känndes det som iaf, dock blev det lite väl mycke folk för hennes smak, hon var jätte duktig tycker jag. Sen så har jag gett näst äldst pengar till tågbiljetter då hon och hennes sambo ska åka till gbg där hans föräldrar bor, dom blir borta över nyår. Jo måste berätta att yngst i morse tittade på mig och sa längtande: mamma vet du vad jag vill ha till middag? Nej svarade jag...Jo jag vill ha hemmagjord potatisgratäng...Jisses va jag blev paff, varför? jo för hon äter normalt nästan bara RIS å endast RIS. Så va gör man? Jo man gör potatisgratäng. Hon åt som bara den och glad blev jag.  Har idag griljerat skinkan, den var en aning för salt tycker jag men men. Å ja jag är så usel på att laga mat så jag köper färdigkokt skinka*S* Jag kan ju inte gå och be mamma göra den åt mig, det räcker väl med att hon gjort det varje år fram tills jag var dryga 30 år*ler* Längtar tills på onsdag för då börjar min semester och då ska vi göra godis med dom hemmaboende barnen. Kul kul tycker jag. Det är maken som fixat fram recept på godiset och naturligtvis blir det en hel del chokald*hehehe* 

Jo idag fick jag mail av dom som Krux flyttat till. Det går jättebra dock gillar han inte nr barnen går till skolan, han blir överlycklig när dom kommer hem*S* Är så glad att det går bra för honom, det är han mer än värd. Litha var väl inte så glad idag då hon både blev borstad och fick tassarna omskötta, alltså glad blir hon ju fast inte förens jag är klar. Katterna har lekt som galningar idag, kan ju vara för att det finns julpapper lite här och lite där eftersom yngst  håller på att slå in  julklappar.

 

En liten bild  på Litha och Krux.

 

 
 
Ingen bild

imsingrid

20 december 2011 07:33

Jag hade gärna gjort det :))
Kram

jessans-vardag

20 december 2011 21:05

Kram kram världens bästa mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards