Alla inlägg den 9 december 2011

Av jessans-vardag - 9 december 2011 08:21

Ja så är det och många har helg nu men inte jag, jag ska jobba heeeela helgen. I onsdags var det en familj hit och tittade på Krux, dom verkade gilla varandra. Familjen bestod av 2 barn och deras mamma och pappa. Dom verkade trevliga och verkade veta vad som krävs för att ge Krux ett bra hem och ett bra liv. Men det är fler vi ska träffa innan vi bestämmer nåt. Idag kommer det flok från leksand och ska möta Krux mm. Igår så passade vi på att handla och fixa kattsand och lite mat. Det ska ju bli storm med massa snö sägs det så lika bra att vara förberedd på det. Man har ju lärt sig en del sen kaoset 98*S* Fast så illa lär det inte bli igen skulle jag tro. Dock så blir det väl krångel med bussarna och det är mindre kul när jag ska jobba hela helgen. Det snöar lite nu men det är mer blask än snö änsålänge, men vem vet kanske det kommer ordentligt med snö senare under dagen. Idag var barnen otroligt trötta och jag fick tjata länge länge innan jag fick upp dom, men skam den som ger sig*hehe*

Inatt så hände det grejer här hemma, jag vaknade av att alla fyra katterna kom rysandes in i sovrummet. *Dom rev allt som var i deras väg, sen hörde jag hur köksstolarna drogs efter golvet, jag tänkte att va i hela fridens liljor gör nån av ungarna uppe nu. Jag klev upp och inser att dom sov, hmm. och vad ser jag i köket? Jo alla 4 stolarna står på rad i den avlånga smala delen av köket. Hundarna ligger inne hos den äldre av barnen och trynar med henne i hennes säng. Jaja, jag ställde tillbaka stolarna och la mig igen. Sen när jag klev upp så var 2 av stolarna utdragna ända upp mot väggen. När jag fått upp minstingen nu i morse så säger hon: mamma varför möblerar du om i köket inatt? hmm va svarar man på det u7tan att skrämma henne? För detta är ju inte det ända som händer här hemma, spisen skruvar på sig själv, och nej det är inte katterna för både jag och barnen har stått bredvid och sett när det slår på plattorna. Så nu mer har vi spärren på när vi inte lagar mat. När jag jobbat min helg och ska vara ledig så ska jag ta fram mina magisaker och se om jag kan bli av med vad det nu är. Nej nu kaffe och värma mig efter att ha varit ute med vovvarna. Ha en bra dag där ute och ni som kör bil , kör försiktigt nu

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards