Direktlänk till inlägg 15 december 2011

dagarna går

Av jessans-vardag - 15 december 2011 23:54

Ja dom går fortare än jag hinner med känns det som. Jobbar natt nummer 2 nu sen är jag ledig hela helgen. Jag har funderat en del på hur folk beter sig, alltså oavsett om du är 20 eller 100 så har INGEN med att göra hur du klär dig. Sant eller hur, självklart tänker många, men så fel ni har. För visst ni kanske tänker så tills ni ser tex en 40 åring som klär sig som en typisk gothare och då tänker ni genast, men hur ser männiksan ut ,väx upp är också en vanlig kommentar. Men om man nu vill byta stil och ha olika dag från dag betyder inte att man är omogen, eller hur? Jag AVSKYR när nån säger till mig om jag tex har pippilotter med svarta med stora svarta rosetter i, svart vampyrskuren tröja och en svart kjol och svarta kängor att jag ska växa upp och klä mig mer moget. Vadå moget, hur moget är det att inte våga vara sig själv säger jag då.  Sen att säga att man ska växa upp, hallå vem fan vill vara vuxen om man måste vara tråkigt och som alla andra, nej tacka vet jag människor som vågar vara sig själva.  Så jag som nu en längre tid varit "mogen" kommer nu vara tvrtom bara för att jag kan och törs och är jag. Tittar på mamma som med allsannolikhet kommer skriva nåt*flinar* Älskar dig mamsen...å ja jag är bara 17 i skallen men hela 37 på pappret, jag är även 4 barns mamma och gift , men jag är mig själv och dom som känner mig vet att jag alltid är tvärtom*flinar diaboliskt*  Ja nu vet jag vad min helg ska bestå av,,,,,måste bara be mamsen om lov först...måste ju låna hennes symaskin om det ska gå. Va ska jag göra då? Jo en ny långkjol som jag kan ha min tyllkjol under... kanske även prova på att sy en kappa... å nej ingen "vanlig" tråkig sak utan nåt som får folk att titta..hehehe jag gillar inte alls uppmärksamhet ooo nej inte alls. Nej nu ska jag väl göra lite nytta på jobbet....

 
 
Ingen bild

imsingrid

16 december 2011 08:29

Älskar dig med <3
Även om jag har åsikter ;)
Klä dig som du vill du bara du
mår bra!!!
Kram
Mamma

jessans-vardag

16 december 2011 09:40

Vet d mamsen...Du e bäst.

 
Kvasthilda

Kvasthilda

21 december 2011 01:40

Men hallåååååå världen. To each their own, säger jag - mesta medelkläddamåttan av alla. Klart du ska få gå klädd som du vill. Tack till "mamma" som älskar dig ändå :))

http://malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards