Direktlänk till inlägg 12 december 2011

En sorgsen dag idag

Av jessans-vardag - 12 december 2011 13:21

Idag känner jag en grym saknad av min ena brorsdotter. Hon blev endast 19 år, livet var inte snällt mot henne. Tårarna rinner och jag kan inte hejda dem, jag saknar henne nå fruktansvärt. Fasters ängel du saknas mig, det gör ont så ont att du inte är här bland oss längre. Jag förstår varför du slutade ditt liv och jag förstår även en hel del av den smärta du kände. Vi hade en del  gemensamma problem, nej det är inte sant, vi hade gemensamma sjukdomar dock hade du det mycke mer jobbigt än jag nånsin haft. Jag önskar att du kommit när stunden blev för svår så som du gjorde förut, men nu nu känner du inte denna smärta längre älskade ängel du har fått frid.  Tänk om folk kunde förstå smärtan som många av oss känner och förstå , istället för att säga ta dig i kragen eller det blir bättre. Det finns inget värre än när nån säger så, det som händer inom oss då är att vi inte ser nåt annat val än att försvinna, varför? jo för vi känner oss som en börda och det vill vi inte vara. Smärtan som gör att en del skär sig är svår att förklara för nån som inte kännt den. Varför skär man sig då? Jo det gör man för att lindra den enorma smärta som river inom en, när det vassa föremålet går igenom huden så gör det ondare än det man känner inombords, men bara för stunden.Hur vet jag nu detta? Jo jag har skurit mig 3 gånger men har lärt mig med olika verktyg att förhindra detta. Jag använder mig av musik och den får mig att gråta massor och det är fruktansvärt jobbigt att inte visa för barnen men jag klarar det och det är jag stolt över. Blä nu mår jag verkligen INTE bra men det är en sån dag bara. Jag tar mig igenom den och i morgon när jag vaknar mår jag bättre igen. Så fungerar mitt liv, fördelen är att jag har kontroll på det hela. Tyvär har inte alla samma tur. Jag lider med alla er som har nån psykisk sjukdom. Jag önskar jag kunde jobba med ungdomar med psykiska problem men jag har inte utbildning för det bara en MASSA erfarenheter. Nä dax att sluta skriva innan ni får spader. Men som sagt idag har jag en piss dag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards