Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Lite gnäll och lite fundering

Av jessans-vardag - 23 november 2011 02:12

Jag har ju en del tid att tänka när jag jobbar. Suttit och tänkt på att folk hakar upp sig på mig och familjen. Jag vet att jag är dålig på att ringa, det har sina orsaker , jag tycker inte om att sitta i telefonen. Att besöka andra, visst är det trevligt men oftast när jag kan så kan inte dom och då är det inte lätt.  Jag jobbar ständig natt vilket är något jag själv valt för det passar mig bäst. Jag tränar 3 till 5 gånger i veckan, jag tränar inte bara gym utan även, aerobic , baspass mm också. Jag mår jättebra av det och det är viktigast anser jag. Sen har jag ju barn med särskilda behov, den äldre av tjejerna klarar massor själv men det är mycke folk INTE ser som hon behöver hjälp med, den yngsta klarar också mycket själv men lika där så syns INTE allt som vi gör. Ja vi har vårdbidrag pga att vi jobbar typ heltid gånger två, med andra ord vi jobbar tillsammans 4 heltider i veckan. Vi har rutiner som vi INTE ruckar på om det inte är ett måste, vad som händer när nåt ruckas kan inte förklaras för dom som INTE har detta i familjen.  Sen att jag oftast har både msn och facebook på och är sk online betyder  INTE att jag ALLTID är där. Sen så är det också så att datorn är för mig ett sätt att vara social dock på mina villkor, för det ni inte vet är att jag kan göra FLERA saker samtidigt, jag är mamma, kvinna och fru*S* Ja jag och maken har våra mindre bra dagar MEN det är nu så att vi fixar det. Om ni anser att jag gnäller om det så ge fan i att läsa eller umgås med mig. (ber om ursäkt för att jag svär men jag behövde det)  Om mina val stör er så är det er fritt att inte ha kontakt eller läsa, så det är nu ert val hur ni gör.  Så är det och så blir det, gilla läget eller försvinn. Ja jag är bitter just nu det är jag, men det försvinner straxt. Natt natt på er som får sova..

 
 
Ingen bild

imsingrid

23 november 2011 11:05

Kram på dig gumman<3
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards