Direktlänk till inlägg 25 maj 2012

Vilken dag!

Av jessans-vardag - 25 maj 2012 20:45

Idag har det varit korvstoppning i min skalle. Yngst skulle på hab idag efter kl 13 men tokvägrade. Yngst: Hallå det är ju skitvarmt då kan man ju inte gå till bussen och absolut inte åka då dör man av värmen. Så hon totalvägrade, satte på sig lurarna och på med tvn. Näst yngst har mått dåligt och alla försök att väcka henne misslyckades. Fick vackert åka själv till hab, där skulle vi göra upp en handlingsplan. Sen så ska yngst få prova kedjetäcke och prova timstocken. Ska bli intressant och se om dessa hjälpmedel fungerar för henne. Vi har haft bildschema av olika varianter men efter ett par veckor får hon spunk och river ner bilderna. Har en whiteboard som vi tidigare skrivit komihåg saker på men hon vägrar kolla. Så jag hoppas timstocken fungerar, vi ska sätta en bild bak på den så hon vet vad det är hon ska göra när den larmar. Sen så pratade vi en del om hennes diagnoser och då kom vi in på tourette syndrom, visst det finns i hennes journal på flera ställen att hon har det men inga papper finns på det. Fick veta att det var för touretten som hon först blev skickad till hab sen för sin asperger och adhd. Nu får hon ju även bipolär på pappret, jisses den flickan har snart hela registret. Inte konstigt att hon är svårmedicinerad. Näst yngst vägrade till å med glass som hennes äldsta syster kom med, då är det ILLA. Runt 16:00 tiden kom hon äntligen upp ur våran säng, jag frågade vad som var fel och fick till svar att hon inte vill tänka. Önskar att jag kunde ta hennes jobbiga tankar och känslor så hon slapp må såhär. Pratade med henne underbara läkare nu ikväll, han tyckte att vi kunde öka hennes serouquel och sätta in propavan, MEN nej det vägrar hon totalt. Så vi fortsätter som vi gjort. Hon förljde dock med sin pappa och äldsta syster och köpte mat på mc donalds. Beda min kusin var hit på besök, även hon åt med oss. Kul med besök och lite plutt plutt*S* Nu är det väldigt lungt men snart ska yngst isäng och jag och maken ska titta på nån film. I morgon ska jag och näst yngst och äldsta jobba på kh på förmiddan. Mysigt och välgörande för oss alla tre.

Hoppas maken inte är lika läskig i morgon bara. Svårt att förklara men han är konstig och det har han varit i 2 dagar nu. Visst jag vet att han oroar sig åt mig för knölen men han är lite läskig i beteendet helt enkelt.  Nu treo och kaffe medans ynsgt bearbetas för att komma i säng.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards