Alla inlägg den 23 maj 2012

Av jessans-vardag - 23 maj 2012 19:30

Idag har jag kännt mig lite kluven. Lite oro över saker och ting mm. Yngst har hittils varit på strålande humör, sitter dock som vanligt med lurarna på och tittar på kanalen tv4 fakta. Näst yngst har/är väldigt trött, kl 15 ca lyckades jag få henne ur sängen. Hon verkar lite låg eller lite mer än dom senaste dagarna. Idag har jag inte fått mycke gjort då jag känner mig något handlingsförlamad av nån anledning. Vet faktiskt inte varför det är så, men alla har vi väl perioder som är sämre och bättre. Önskade faktiskt jag hade kontakt med fler som har barn med npf diagnoser, dels för att man kan utbyta erfarenheter men även nån som förstår.  Jag umgås gärna via msn eller yahoo messenger, känns som om jag verkligen behöver nya bekantskaper.

Känner mig något stressad över situationen som är, vill ha assistans delen klar så jag kan känna att jag klarar att försörja familjen eller rättare sagt bidra med försörjningen till familjen. Vill ha lite lugn och ro i sinnet nu. Vill kunna veta att jag får vara hemma och hjälpa mina barn, att finnas där utan att stressa sönder inombords. Jag är inte så stark som en del tror, utåt kanske men inerst inne bubblar det över mellan varven, då stänger jag in mig i sovrummet och sätter i lurarna och låter musiken driva ut frusrationen som ligger där och gror. 

Vet att det finns en del som tycker jag mjäkar med mina barn och att jag bara låter dom styra. Om ni visste hur fel ni har om det. Varje dag är en kamp, varje dag styrs av rutiner, varje dag undrar jag om jag verkligen gör allt jag kan eller om jag igentligen gör förlite. Sen har en del svårt med att jag är mycke online, till er vill jag säga att visst jag är uppkopplad i stort sett hela min vakna tid MEN jag är INTE vid datorn hela tiden. Dessutom har jag både msn, yahoo och fbs chatt på mobilen. Varför undrar ni? Jo på så sätt kan alla mina 4 barn alltid få tag i mig om det är något. Har 2 döttrar som flyttat hemmifrån som inte har allt för fett med pengar så därför är jag uppkopplad. Nej nu börja förbereda yngst med kvälls rutinerna. Tar ju sin modiga tid att få dom gjorda. Ha en bra  kväll ni som läser

Av jessans-vardag - 23 maj 2012 07:11

God morgon världen. Eftersom yngst är på bra humör och helt otroligt men sant även nästan helt klar för att gå till skolan så sitter jag här och pillar lite med bloggen. Vet inte hur den kommer se ut när jag är helt klar men det lär ni ju se om ni kollar*S* Nej nu lite mer morgonbestyr med djuren innan yngst ska till skolan och jag ska ut med vovven. Sen hem och försöka få näst yngst att komma upp. Ha en bra dag alla där ute

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards