Direktlänk till inlägg 2 maj 2012

Ögonen i kors

Av jessans-vardag - 2 maj 2012 05:33

Urk jag är så trött så ögonen går i kors. Yngst kom in till mig kl 5 med orden, kliv upp nu latmask,förvirrad undrade jag om jag sovit över men nejdå kl var bara 5. *suck*Bara att kliva upp och göra sig en stooor koppkaffe och hålla henne sällskap i vardagsrummet. Hon framför tvn och jag framför datorn.  Har försökt få henne att ha på sig ett par nya mjukisbyxor som  hon fått men nej det går ju inte. Hon sa att nu kan jag ju inte ha mjukisbyxor mer i skolan. Varför frågade jag, jo för att jag har haft jeans en dag och då sa nån att där går ju hon som alltid har mjukisar på sig men idag har hon jeans. Hon menar att nu vågar hon inte ha bekväma byxor i skolan mer efter det, min lilla skrutta. Så hon har satt på sig ett par väldigt trasiga jeansleggins som borde kastas men hon vägrar. Varför ska man inte kunna klä sig som man vill utan att känna sig obekväm i det? Det som blir nu är att hon går ner sig och blir deppig igen och det vill jag inte. Undra vad man ska göra för sina skruttisar så dom kan få känna sig glad och uppåt? Det possitiva är ju att solen lyser och det verkar bli en kanonfin dag ute, hoppas det blir en kanondag också. Har ju lovat yngst att efter skolan mot kvällen ska hon , jag och ev hennes syster ha lite ansiktsbehandling  spa här hemma.Yngst har stora problem med acne i pannan och börjar få på ryggen och axlarna också. Hon försöker gömma ansiktet med sitt hår vilket leder till mer problem med acnen. Tittar på yngst som sitter och tittar på nick junior, hon ser så skör ut där hon sitter upp krupen i soffan. Hon är 12 år på pappret men innerst inne är hon kanske 6 år, hon är tyvär så medveten om  sitt funktionshinder pga omvärlden. Hon undrar ofta om hon alltid kommer vara såhär, va svarar man på det? Skolmässigt är det inga problem med inlärningen om hon är intresserad av det hon ska göra men i övrigt är hon inte äldre än tja 6-7 år.Kom och tänka på det där med hennes sömn, hon liksom sin syster har ju problem med sömnen. Nu när dom haft långledigt så har hon sovit relativt bra, men så är det skola och vips så sover hon max 3-4 timmar. Är det stressen att inte passa in eller är det  nå annat? Jag är ju hemma för vård av näst yngst så jag är ju hemma nu och finns tillgänlig 24/7 så kanske kanske vi kan få lite mer ordning pä yngst sömn. Näst yngst har ju för några veckor sedan fått en stabilitets medicin insatt, den är för att ta udden av hennes svängande i måendet. Den har effekt det ser man , inte så stora svängar och inte lika aktua utbrott, frågan är om hon slipper sina deppp perioder  och om dom är lindrigare.  Ja det visar sig skulle jag ju tro.  Nej nu kom tidningen så jag tar den och sätter mig i soffan jag med. HA en underbar dag ni där ute.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards