Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Lika men ändå inte

Av jessans-vardag - 1 maj 2012 19:15

Jag var vaken först som vanligt *S*. Mötte en vän som åkte drygt 2 mil för att låta sin vovve komma och leka med våran medans vi surrade och drack kaffe. Tog med mig 2 termosmuggar med kaffe till rastgården. Sen hem och peta i yngst sin morgon medicin.  Efter en stund ringde svägerskans äldsta dotter och vill komma över och vara med yngst. Så dom två har stojat och låtit som ett helt hönshus heeeela dagen. Nu är kusinen påväg hem och bearbetning in i duschen har börjat.  Ingen av tjejerna gillar att duscha , vet inte om det är så att det gör ont eller vad det är. Yngst är enklast att få in, hon blir förbannad och stövlar in i duschen, dock måste jag hjälpa henne att tvätta håret men det gör inget bara det blir gjort. Näst yngst kom ur sängen efter 15 idag, något tidigare än igår. Hon var inte så road över att vi hade besök som var högljud och speedad, men hon stängde sin dörr och satte sig vid datorn. Nu nåt jag måste förtydliga för en del tycks inte förstå, min näst yngsta dotter klarar inte av att umgås socialt utan gör det via datorn. Ni som säger att det inte är att umgås eller att hon måste lära sig umgås bland folk ni kan fara och flyga helt, vet ni hur mycke stryk hon tar av att bara umgås med sina mor och far föräldrar? Nä, precis det vet ni inte. Hon blir helt apatisk när hon väl kan känna sig trygg och tyvär blir det jobbigare och jobbigare för henne. Det var nån i en sk tråd där man pratar om npf som sa att det är bara att stänga av den och bara låta henne sitta lite, till dig säger jag bara det funkar kanske för ditt barn men inte för mitt, tror dessutom inte att ditt barn har den typen av problem som min dotter har, med den ångesten mm. Även om dom har till viss del lika diagnos betyder det inte att dom funkar lika. Sen har vi yngst som försöker köra samma visa idag med xboxen som igår, men tji fick hon, nu är den avstängd och hon är i duschen.  Om jag ser på mina barn så ser jag 2 tjejer med liknande diagnoser som funkar totalt helt olika. Den ena kan man puscha lite vilket man INTE kan med den andra. Sen att ha barn som mår så pass dåligt titt som tätt att dom har suisidtankar är otroligt skrämmande. Ingen som inte varit där med dom känslorna vet hur det är, även om man har varit där vet man inte hur det känns för just denne men man vet att det är fruktansvärt jobbigt. Näst yngst har inte behövt ta så mycke ångestdämpande nu sen jag blev hemma med henne vilket är bra. Nä nu ska jag ta och ge yngst kvällsmedicin och försöka få henne att varva ner innan hon ska sova, sen ska jag spela lite wow vilket näst yngsta gör, ett enkelt sätt att umgås på hennes vis.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards