Direktlänk till inlägg 30 mars 2012

Ber om ursäkt renan här för mitt språk

Av jessans-vardag - 30 mars 2012 11:12

Ja nu snurrar allt på alldeles för fort. Barnen får sina mediciner justerade och även nya. Jag har fått en ny medicin som jag ska prova. Jag har denna vecka varit speedad men samtidigt förlamad. Sjukt javisst men så är det. Sen så har jag insett att folk med noll insikt och förståelse snackat en hel del goja om både mig och andra, men det skiter jag i. Jag anser att det är sånna människor som är mest sjuk. Vi som är bipolär är lika olika som dom som har diagnosen. Liksom dom med adhd är olika trots samma diagnos. Vi är en dysfunktionell familj MEN vi klarar det vi ska och lite till. Skulle en "normal" familj ha hälften av dom problem eller funktionsproblem som vi har skulle dom bokstavligt talat hänga sig. Så till er alla glappkäftar tänk er för innan ni dömer och tycker till höger och vänster. Ni sprider massa skit som förvisso till slut slår tillbaka och då vill jag inte höra hur dåligt ni mår. Ni gör er själva en björntjänst. Fråga istället för att dra slutsatser, det gäller ALLA "friska" som sjuka. Och ni som har åskikter om att jag fått min diagnos, håll käft och läs på innan öppnar er jävla trut. Jag har fått höra av min läkare och psykolog att under alla dessa år har jag varit felmedicinerad och stundtals ÖVER medicinerad. Att jag funkar så bra som jag gör trots mitt beteende är tack vare dom få människor som stannade kvar. Jag är evigt tacksam för er hjälp även om jag stundtals tyckt att ni varit totalt rubbade. Jag har ett jobb som jag går till och klarar alldeles utmärkt, vet att det inte är helt vanligt bland bipolära men vi är iaf 40% som har jobb och klarar av det utan större problem. Sajten jag fann för ett tag sedan för bipolära och annhöriga är det bästa som hänt på länge, jag har lärt mig otroligt mycke där. Ett tipps till er glappkäftar är att läsa på och använda hjärnan (vet att det kan vara svårt när man tror att man vet allt) Jag arg? Nä hur kan ni tro det.Jag är skogstokig och kan tala om att när jag träffar på personen/na ska jag visa hur tokig jag är. Nä jag ska läsa lusen av dom sedan lämna information så dom kan läsa på , sen ska jag talaom för dom hur synd jag tycker om dom pga deras totala inkompetens.Kan passa på att säga att det handlar om personer som lever i det och "friska". Problemmet är att dessa tror sig veta allt trots kort tids erfarenhet och  till dom som inte lever i det tror dom vet fast dom inte har en jävla aning. Ber om ursäkt för mitt ovårdade språk men när jag är arg svär jag. Nu så har jag skällt klart och ska återgå till mina sysslor, alltså baka och pyssla om mina älskade djur här hemma. Och givetvis minälskade familj. Ta hand om varann och sluta vara så trångsynta!

 
 
Ingen bild

Gittan

30 mars 2012 13:01

För mig är Du en ängel Jessica! Just Du, gav min bror HLR (hjärt och lungräddning) när han föll ihop vid en busshållsplats! Just du, var osjälvisk nog att göra det fast du inte visste vem han var!! Just Du, är en ängel för mig och min familj... det finns inte så många som skulle göra det du gjorde.. Mmm just Du är en ÄNGEL!

jessans-vardag

30 mars 2012 15:15

Tack för dina värmande ord.

 
Ingen bild

imsingrid

30 mars 2012 15:04

Härligt Gumman :)
Ge glappkäftarna på käften ;)
Kram <3
Mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards