Direktlänk till inlägg 16 mars 2012

Hur är människor igentligen funtade?

Av jessans-vardag - 16 mars 2012 23:59

Ja det är nåt jag funderat på idag efter smset jag fick av näst äldsta. Hon sitter ofta ensam i ett grupprum i skolan för att hon tycker det är lättast så. Idag så GLÖMDE dom bort att hon var där, det resulterade i att hon MISSADE taxin hem. Hallå man kollar eleverna eller? Dom elever som går i den gruppen går där av en ANLEDNING, eller hur? Jag blev så förbannad  så jag kokade och då är jag INTE lätt att hanskas med kan jag lova. Jag ringde upp skolan och frågade rent ut ....Ni har INGEN koll på min dotter alls va? Svaret blev .. hur menar du nu? Jag berättade då att hon satt i grupprummet och hon hade tydligen somnat och inte vaknat i tid, ojdå svarade den jag pratade med. Det var ju olyckligt tyckte hon,, nähä du säger det. Dom visste inte ens att min dotter satt där utan sa bara ....oj blev hon kvar där...Gaaaaaa. Som sagt jag är inte lätt att hanskas med när jag blir förbannad, men jag höll igen så mycket jag orkade och fick explodera sen. Vi fick således åka in och hämta henne. Detta är INTE första tabben dom gör, hon blev för ett tag sedan bortglömd (också pga att hon satt i grupprummet)  dom andra eleverna fick sluta 1 timme tidigare med det var det ingen som upplyste min dotter om. Jag har talat om för personalen att dessa saker SÄNKER min dotter totalt, och svaret blir ,,,det var ju olyckligt. Så nu är det slut på snälla mamman och björnhonan kommer fram och en anmälan är pågång mot skolan. Alltså om man jobbar med dessa unika barn så MÅSTE man ALLTID ha koll på vilka som är där och att dom kommer iväg. Det finns som sagt en anledning till varför dom är där!!!! Sen  så gör dom ett oerhört misstag när dom TROR att dom vet hur en elev fungerar, nu är det så att personalen SKA lyssna på föräldrarna och ta till sig vad som sägs inte göra egna tolkningar av vad dom tror. Jag har flertalet gånger påpekat att min dotter behöver extra koll för hon har inte riktigt pejl på tid mm, dessutom har hon en relativt djup depression som gör att dom MÅSTE ha lite mer uppsikt på henne. Visst personalen har en del utbildning MEN frågan är hur mycket  förstår ni igentligen av hur barnen fungerar? Dom är INTE sitt handikapp utan dom är personer!!!Ska på utvecklignssamtal på onsdag och kommer då ta upp allt och lite till. Den gruppen hon går i är INGET ANNAT än REN FÖRVARING kan jag tala om. Jag är heligt förbannad och bör sluta skriva nu annars kommer jag göra nån olycklig och det vill jag inte. Så nu åter till mitt jobb.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av jessans-vardag - 19 juli 2012 18:36

mer när jag bloggar öppet så finns jag på denna adress   http://kattfamiljen.se/jessans/ Denna blogg kommer jag bara blogga stängda inlägg i numer. ...

Av jessans-vardag - 18 juni 2012 00:21

Jag lägger bloggen på is för jag känner att jag behöver det , precis som jag gjort från fb nu. Blogga kommer jag göra men inte här. Ha en kanonsommar alla och på återseende ...

Av jessans-vardag - 13 juni 2012 10:36

fy för den lede. Vaknade i morse och mådde urkbulle. Tvärförkyld ,hosta och ont i halsen. Ja jo jag har ju tid med detta? Näääääää. Fick ringa tandis idag och omboka yngst tid för jag orkar inte ta mig dit, sen så har yngst  skolavslutning på eftermi...

Yes

Av jessans-vardag - 12 juni 2012 15:45

Idag har jag varit på börstmottagningen med min knöl. Var på mamografi och där såg dom nåt så jag fick göra ett ultraljud. Det visade sig vara rester av en kraftig infektion som jag haft i bröstet, eftersom inte hela infektionen va borta fick jag ant...

Av jessans-vardag - 11 juni 2012 00:19

Inte jag då men maken och barnen. Dom har ju snorat och rosslat sen i mitten av veckan, så igårkväll får jag mess av maken då hade yngst spytt som en gnu och vovven likaså. Skönt att vara på jobbet en sån gång*S* Så i morse när jag åkte hem från jobb...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Blir ni dömda av omgivningen som lata och låter era barn få som dom vill?
 Ja
 Nej
 Till viss del

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards